tirsdag 7. juni 2011

Åpne Dører


I dag ble halvparten av skolen trekt opp til muntlig eksamen. Men ikke meg og resten av 3. klasse. Det var egentlig ganske surt, fordi nå må jeg tilbringe de siste dagene av "borgenlivet" med nesa i en bok. Men prøver å få noe ut av denne dagen også... siste fridag på skolen.. sukk.. og alle rommene er halveis tomme.

I dag i posten fikk jeg brev fra Åpne Dører:) Er så glad for at jeg ble med i det.. De sender en bønnekalender hver måned slik at man kan være med å be for en hendelse i ett land hver dag. Også forteller de om situasjonen til menneskene som lever i de forskjellige landene. Det gir meg veldig mye, bare det å kunne sette meg ned å lese om et annet menneskes liv, i all sin trengsel og motløshet, og kunne være med å tenke på og be for dette mennesket sammen med mange andre.Det er godt med en slik pause, pause fra det "perfekte" Norge med all sin rikdom, og mennesker som lever i luxus uten å knapt vite om det.

I Egypt lider det mange troende enda, slik som for mange tusen år tilbake, da Isla m erobret landet rundt år 640. Kristne lider hver dag under press, trakassering og behandles som annenrangs innebyggere. Værst er det for kvinnene som vokser opp i et samfunn og en kultur som hevder at det behøves to kvinner for å veie opp en mann, og derfor sliter med et lavt selvbilde og uten selvrespekt. Og etter revolusjonen i Egypt den 25.januar 2011 lever alle Egypts innbyggere med stor usikkerhet for framtida. Les mer om hvordan ÅpneDører er med å hjelper og påvirker mennesker i andre land på hjemmesida: http://www.opendoors.no/

Apne Dorer - I tjeneste for forfulgte kristne
Kopiert fra åpne dører sida..








Maja... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar